Søk
  • Tove M Taalesen

Reisebloggeren vil erobre Kina


Jeg har blitt intervjuet av det norske magasinet InnoMag som er et magasin for innovasjon i Norge. Magasinet har over 20 000 lesere og de intervjuet meg i forbindelse med satsningen i Kina. Det var journalist Vegard Skjervheim som har laget artikkelen, les utdraget her eller bruk linken nedenfor.

Les her

Denne norske reisebloggeren vil erobre det kinesiske markedet

By Vegard Skjervheim

Norge er et av de mest populære reisemålene for kinesiske turister, og antallet besøkende fra Kina her til lands er stadig voksende.

Vi har snakket med Tove M. Taalesen, som nå satser på det kinesiske markedet med sin reiseblogg TravelQueen.

Taalesen er opptatt av at TravelQueen, en reiseblogg med fokus blant annet på opplevelser, “smart luxury” og mat, ikke skal være som alle andre blogger. For henne er autensiteten – at innholdet skal være representativt for henne selv – det viktigste.

– I utgangspunktet er jeg ikke noen typiske reiseblogger, jeg er mer opptatt av å skrive gode beskrivelser av det jeg leter etter selv. Jeg bruker aldri TripAdvisor og lignende tjenester når jeg er ute og reiser, men søker etter blogger eller kommentarfelter hvor noen har kommentert hvor man finner den beste kaffen eller den lokale designerbutikken. Hvor jeg finner nabolagsrestauranten som de fastboende bruker, men som ingen turister finner – det er disse stedene jeg er opptatt av å finne. Og hvis jeg leter etter dette, er det høyst sannsynlig mange andre som gjør det samme. Tilbakemeldingene har vært gode, og spesielt har det asiatiske markedet respondert veldig bra, forteller hun.

Hun driver også Instagramkontoen @restaurantdronningen – som har mat, foodie og restaurant som tema – og har her 15 000 følgere. Nå ønsker hun å i større grad ta i bruk tekst og film som kommunikasjonsmedium, og har med dette for øye drevet bloggen travelqueen.no siden april. Litt av bakgrunnen for å velge nettopp Kina som satsningsområde – i tillegg til det åpenbare, at det er et stort og spennende marked – er å gjøre noe som er litt annerledes.

Les mer på InnoMag sine sider

Nyttige linker:

InnoMag

InnovasjonNorge

GoChina

#intervjumedreiseblogger #innovasjoninorge #satsningikina #kinesiskmarked #hvemkanmarkedsføreikina #norskreisebloggersatserikina #kinesisksatsning #innovasjonnorge #norgeikina

22 visninger
This site is proudly designed by Tove M Taalesen and WIX
  • Gray snapchat Ikon
  • Gray Instagram Ikon
  • Gray Linkedin Ikon
  • Gray Twitter Ikon
  • Gray Pinterest Ikon
  • Gray YouTube Ikon
  • Gray Facebook Ikon